U sklopu projekta nZEB Ready održan je prvi dio edukacijske radionice pod nazivom „Zašto nZEB?“ za učenike srednjoškolskih programa iz područja graditeljstva i arhitekture u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi Varaždin.
Radionica je započela kratkim upitnikom pomoću kojeg je određena početna razina znanja učenika koji pohađaju nastavne smjerove iz područja graditeljstva i arhitekture. Učenici su upoznati s nZEB terminologijom, no problem im je povezati definicije s praktičnim primjerima, što će se pokušati promijeniti tijekom radionice.
Učenicima su predstavnici REA Sjever Marija Somogji Lončarić i Damir Mandić objasnili principe nZEB gradnje, metodologiju, smjernice za projektiranje te primjer dobre prakse u Gradu Varaždinu, novi Studentski dom koji je klasificiran kao nZEB zgrada.
Nastavno na edukacijsku radionicu, održan je i prijenos znanja sa studenata na učenike srednjih škola. Predstavnici studentske udruge SUPEUS su učenicima ukratko predstavili rad udruge i zašto je nZEB standard budućnosti kroz „peer-to-peer“ prijenos znanja i iskustva o nZEB-u. Zaključak predstavljanja uključio je pozivanje učenika na razvoj karijere u nZEB smjeru.
U nastavku aktivnosti radionice „Zašto nZEB?“ 9. veljače će prof.dr.sc. Bojan Milovanović s Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu učenicima predstaviti kako izgleda nZEB karijera i projekte na kojima je radio.
Kroz posljednju aktivnost radionice, koja je predviđena za 13. veljače, učenici će na primjeru iz stvarnog života pokušati primijeniti znanje stečeno tijekom radionice.
O nZEB Ready projektu
nZEB Ready projekt sufinanciran je iz programa Horizon2020 i okuplja osam partnera iz šest EU država dok je REA Sjever jedini partner iz Hrvatske. Kroz projekt se planiraju dati odgovori na tri ključna pitanja: Zašto nZEB, tko može osigurati nZEB i kako doći do nZEB-a?
Glavni cilj projekta je povećati spremnost tržišta za učinkovitu provedbu nZEB projekata te potaknuti potražnju za radnicima i stručnjacima koji će imati potrebne vještine iz područja energetske učinkovitosti i održive gradnje.