Skip to content

10. Opće vještine vezane uz nZEB u području strojarstva, elektrotehnike i hidroinstalacija

Tema edukacije Opće vještine vezane uz nZEB u području strojarstva, elektrotehnike i hidroinstalacija
Cilj
Ukupan broj sati 14
Minimalna razina EQF za sudionike 3
Potrebno minimalno znanje o: Radno iskustvo i vještine u području strojarstva, elektrotehnike i hidroinstalacija.

Ishodi učenja

Broj cjeline Znanja Vještine Odgovornost
1 Načela nZEB-a

Poznavanje činjenica, načela, procesa i općih koncepata:

  • Visoko izolacijska omotnica
  • Izgradnja bez toplinskih mostova
  • Zrakonepropusnost
  • Prozori i solarni dobici
  • Ventilacija s povratom topline
  • Opće znanje o postojećim obnovljivim i čistim izvorima energije

Znanje o mogućnostima integracije tehnologija obnovljive energije u zgrade.

Praktično znanje o sistemskom pristupu nZEB-u i DER-u te podcjenjivanje važnosti i odnosa između primjene pojedinih mjera.

Rješavanje problema odabirom i primjenom osnovnih metoda za poboljšanje energetske učinkovitosti.

Mogućnost razlikovanja obnovljivih izvora energije.

Odgovornost za dovršetak zadaća povezanih s mjerama uštede energije.

Autonomija u utvrđivanju odgovarajućih mjera za nZEB.

2 Zahtjevi u pogledu udobnosti, zdravlja i sigurnosti u zgradama, uključujući kvalitetu zraka u zatvorenom prostoru

Poznavanje činjenica i načela udobnosti u zgradama i zdravi unutarnji prostor, uključujući zrak u zatvorenom prostoru, toplinska udobnost, dnevna svjetlost i rasvjeta, buka, onečišćujuće tvari u zraku u zatvorenim prostorima i preporučene razine prihvatljive kvalitete zraka u zatvorenom prostoru (uključujući kondenzaciju, vlažnost i izgled plijesni, razinu CO2, radon, HOS), kriteriji za toplinsku udobnost i relevantne primjenjive propise i standarde, uključujući prilagodljivu toplinsku udobnost.

Kriteriji za udobnost akustičnog unutarnjeg okruženja, uključujući stvaranje buke i vibracija.

Poznavanje činjenica i načela ključnih čimbenika koji utječu na kvalitetu zraka u zatvorenom prostoru.

Poznavanje općih koncepata i regulacija zgrada u pogledu sigurnosnih zahtjeva u zgradama i obnovi.

Opća svijest o važećim propisima koji se odnose na sigurnosna pitanja, uključujući opasne materijale u zgradama.

Opća svijest o sučelju/ vezama s različitim profesijama u procesu izgradnje.

Sposobnost objašnjavanja važnosti udobnosti u zgradi i zdravi unutarnji prostor i klimu.

Identificiranje glavnih čimbenika koji utječu na udobnost u zatvorenom prostoru ljeti i zimi.

Utvrditi ključne sigurnosne zahtjeve u zgradama i procesu obnove.

Odgovornost u razmatranju glavnih čimbenika koji utječu na klimu, udobnost i sigurnost u zatvorenom prostoru tijekom izvršavanja zadataka povezanih s nZEB-om.

Odgovornost za korištenje odgovarajućih materijala.

3 Mehanička ventilacija sa sustavom za povrat topline

Znanje o prednostima uključivanja kontroliranog ventilacijskog sustava u nZEB.

Znanje o ulozi mehaničke ventilacije u održavanju visokokvalitetnog zraka u zatvorenom prostoru, s posebnim osvrtom na odgovarajuće razine CO2 kao i relativne vlažnosti zraka.

Znanje o korištenju MVHR-a u nZEB-u i DER-u u smislu razine buke, potrebe za električnom energijom za ventilatore i utjecaja na smanjenu potražnju za grijanjem i/ili hlađenjem.

Znanje o dva najčešća kanalna aranžmana koji se koriste u stambenim ventilacijskim sustavima i utjecaju na njih.

Znanje o preferiranim vrstama kanala kako bi se osigurao nesmetan protok zraka i izbjegavanje progiba ili nagiba.

Poznavanje ključnih komponenti uravnoteženog ventilacijskog sustava s povratom topline u crtežima i zgradama.

Kognitivne vještine i praktična znanja za glavne komponente MVHR sustava, uključujući izmjenjivače topline, kanale, opskrbne i ispušne registre.

Praktično znanje u pozicioniranju registara opskrbe i ispušnih plinova na takav način da se razmatra udobnost i ponašanje popunjenosti (propuh, buka i postavljanje namještaja ispred izlaza/ulaza).

Kognitivne vještine i praktična znanja o važnosti pravilnog usmjeravanja kanala i odgovarajućih utjecaja.

Kognitivne vještine i praktična znanja o izolaciji i pravilnom brtvljenju gdje kanali prodiru u zrakonepropusni i izolacijski sloj zgrade.

Odgovornost za prikladno lociranje jedinice MVHR-a, posebno uzimajući u obzir jednostavnost pristupa.

Odgovornost za uporabu odgovarajućih kanalnih materijala.

Autonomija i samoupravljanje pri ugradnji pojedinih komponenti MVHR sustava, brtvljenje zraka i izolacija.

Odgovornost za održavanje higijene tijekom instalacije.

Odgovornost za objašnjenje potrebe i osiguravanje jednostavnog pristupa održavanju MHVR sustava.

4 Grijanje i hlađenje

Znanje o različitim sustavima grijanja i hlađenja kao što su kotlovi, dizalice topline, mini-split sustavi i distrikt grijanje.

Znanje o performansama putem mehaničke ventilacije s povrat topline pomoću "post-grijača"

Poznavanje činjenica, načela, procesa i opći koncepti o najučinkovitijim sredstvima proizvodnje DHW-a.

Specijalizirana znanja o izolaciji cjevovoda i značajnom utjecaju toga na potrošnju energije.

Znanje o potrošnji energije DHW cirkulacijskih pumpi.

Znanje o grupiranju prostorija koje koriste DHW kako bi cjevovodi bili kratki što smanjuje gubitke topline.

Kognitivne vještine i praktična znanja za glavne komponente sustava grijanja i/ili hlađenja te identificiranje različitih vrsta sustava.

Kognitivne i praktične vještine za čimbenike koji utječu na pravilno funkcioniranje sustava grijanja i hlađenja i DHW.

Kognitivne i praktične vještine potrebne za izvršavanje zadataka u vezi s osiguravanjem kontinuiteta izolacije cjevovoda prema potrebi.

Odgovornost za identifikaciju i korištenje učinkovitih sredstava za ugradnju sustava grijanja i hlađenja i DHW-a.

Autonomija i samoupravljanje za obavljanje zadataka vezanih uz temeljitu i potpunu izolaciju cjevovoda (uključujući sve armature, spojnice, kao i prodor kroz ovojnicu) te optimalno usmjeravanje cijevi i kanala.

Regulacija rasvjete i automatizacije Regulacija rasvjete i automatizacije

Poznavanje činjenica, načela, procesa i općenito koncepata o sustavu rasvjete niske potrošnje energije i pri korištenju pasivnih infracrvenih senzora (PIR) u automatizaciji rasvjete.

Specijalizirana znanja o razlici između ključnih pojmova luksa, lumena i vata.

Znanje o rasponu rasvjete

dostupne boje (hladno bijela u odnosu na toplo bijela).

Poznavanje činjenica, načela, procesa i općenito koncepata o prednostima.

Znanje o ključnoj energiji.

Namjene kojima bi trebalo upravljati kućnom automatizacijom i regulativama, uključujući DHW i kondicioniranje prostora kao i razina CO2 i vlage.

Kognitivne vještine i praktična znanja potrebna za obavljanje zadataka vezanih uz uspješnu ugradnju kontrolnih senzora potrebnih za automatizaciju i regulaciju doma.

Vještine u identificiranju komponenti sustava automatizacije i regulacije, kao i navođenje lokacije ključnih senzora i isticanje značajki koje reguliraju kognitivne i praktične vještine potrebne za izvršavanje zadataka.

Odgovornost za dovršetak zadataka vezanih uz ugradnju niskoenergetskih sustava rasvjete, PIR senzora i sustava kućne automatizacije.

6 OIE i OIE u obnovi zgrada

Znanje o definiranju obnovljive energije i vrstama obnovljivih izvora energije i sustava.

Znanje o postojećim HVAC tehnologijama uz korištenje OIE.

Znanje o fotonaponskim sustavima.

Poznavanje zahtjeva za nacrte građevinske opreme uz korištenje obnovljivih izvora.

Znanje o tehnologijama obnovljive energije prikladnima za postizanje nZEB standarda.

Znanje o postojećim sustavima kratkoročnog i dugoročnog skladištenja energije.

Vještine imenovanja i objašnjavanja različitih OIE i sustava pogodnih za nZEB standard.

Kognitivne i praktične vještine o čitanju i razumijevanju smjernica i odobrene dokumentacije o sustavima OIE.

Autonomija u utvrđivanju komponenti OIE o planovima gradnje.

Odgovornost za praćenje instalacijske dokumentacije i planova relevantnih za pravilno funkcioniranje sustava OIE.

7 Zrakonepropusnost

Poznavanje činjenica, načela, procesi i općih koncepata o nužnosti zrakonepropusnosti, kontrola pare i provjetravanja u zgradi i mnoštvu prednosti koje donose.

Poznavanje činjenica, načela, procesa i općih koncepata o kritičnoj važnosti.

Spajanje zrakonepropusnosti s ventilacijom.

Poznavanje činjenica, načela, procesa i općih koncepata na tipičnim slabim točkama u slučaju zrakonepropusnosti, kontroli pare i nepropusnosti vjetra.

Kognitivne i praktične vještine potrebne za objašnjenje važnosti zrakonepropusnosti, nepropusnosti vjetra i kontrola para u zgradama.

Kognitivne i praktične vještine potrebne za identifikaciju zrakonepropusnosti zatvorenog sloja i njegovih sastavnih dijelova u nacrtu i zgradi.

Kognitivne i praktične vještine u ispravnoj ugradnji zrakonepropusnih materijala.

Razumijevanje za formuliranje logičkog postupka/slijeda rada s obzirom na zrakonepropusnost.

Odgovornost za ispravnu ugradnju zrakonepropusnog sloja oko komponenata građevinskih sustava koji ometaju ovojnicu zgrade.

Odgovornost za korištenje samo prikladnih materijala.

8 Instrumenti za izgradnju i montažu

Poznavanje orijentacije u standardima, tehničkoj dokumentacija i dokumentaciji za instalacije te popravak građevinskih sustava.

Poznavanje dostupnih digitalnih i BIM alata pogodnih za gradnju i montažu na gradilištu i njihovu primjenu (rasporedi, detalji izgradnje, redoslijed i navigacija pojedinih zadataka).

Znanje o interdisciplinarnoj komunikacijskoj mreži na gradilištu.

Identificirati i objasniti softverske alate za pomoć u dizajniranju nZEB-a.

Praktične vještine za primjenu softverskih alata za specijalizirane dijelove osmišljavanja energetski učinkovitih projekata.

Odgovornost za primjenu nacionalno priznatih softverskih alata za specifične projektne zadatke vezane uz energetsku učinkovitost.