6. nZEB koncept u praksi
Tema edukacije | nZEB koncept u praksi (javna uprava) |
---|---|
Cilj | |
Ukupan broj sati | 14 |
Minimalna razina EQF za sudionike | 6 |
Potrebno minimalno znanje o: | Nema uvjeta. |
Ishodi učenja
Broj cjeline | Znanja | Vještine | Odgovornost |
---|---|---|---|
1 | Politike energetske učinkovitosti i obnove zgrada (politike EU-a i nacionalne politike) | ||
Opće znanje o EU-u Znanje o maksimalnoj razini potrošnje primarne energije potrebne za postizanje nZEB-a.
Znanje o ključnim jedinicama koje se koriste za definiranje energetske učinkovitosti zgrada, uključujući kWh/m2.godišnje i kgCO2/m2.godišnje. Osnovna znanja o energetskim certifikatima i zahtjevima energetskih pregleda. |
Sposobnost utvrđivanja akata EU-a povezanih s energetskom učinkovitošću i objašnjavanja njihovih glavnih ciljeva. Vještina povezivanja potražnje za energijom i potrošnje energije u zgradama s emisijama CO2 i klimatskim ciljevima Sposobnost razumijevanja zahtjeva nacionalnih programa kojima se podupiru energetski učinkovite obnove. Sposobnost čitanja i razumijevanja energetskog certifikata zgrada. |
Autonomija u pravilnom čitanju/obradi zahtjeva za financijsku potporu energetski učinkovitom projektu obnove. Objasniti vezu između potražnje za energijom i potrošnje u zgradama s emisijama CO2. |
|
2 | Načela nZEB-a | ||
Poznavanje činjenica, načela, procesi i općih koncepata energetske ravnoteže. Poznavanje činjenica, načela, procesa i općih koncepata pasivnih kuća:
Opće znanje o postojećoj obnovljivoj i čistoj energiji. Znanje o mogućnostima integracije tehnologija obnovljive energije u zgrade. |
Kognitivne i praktične vještine potrebne za formuliranje zadataka i aktivnosti povezanih s procesom projektiranja zgrada koje štede energiju. Vještine za imenovanje i opisivanje dostupnih alata za projektiranje sustava OIE.
Kognitivne vještine za objašnjenje kako građevinska ovojnica utječe na mogućnosti
korištenja OIE. Opisati glavne kriterije i čimbenike koji utječu na ljudsku udobnost u zgradama. |
Odgovornost za identifikaciju i dodjelu zadaće povezane s procesom projektiranja zgrade koja štedi energiju i DER-a. Odgovornost za provjeru, projektiranje sustava OIE u odnosu na smjernice i odobrenu dokumentaciju. Autonomija pri odgovaranju na pitanja korisnika/vlasnika u vezi s udobnošću, zdravljem i sigurnošću i zahtjevima u zgradama kontekst DER-a. |
|
3 | Planovi obnove i naknadne ugradnje | ||
Osnovna znanja o prednostima i nedostacima obnove postojećih zgrada pomoću pasivnih kuća/ nZEB prikladnih komponenti. Znanje o definiranju svrha naknadne ugradnje:
Znanje o gospodarstvu i učinkovitosti. |
Kognitivne vještine potrebne za objasniti prednosti i specifični izazovi detaljne obnove. Kognitivne vještine potrebne za utvrđivanje mogućnosti za uštedu energije. Kognitivne i praktične vještine potrebne za objašnjenje poteškoća s kojima se obično susreću postojeće zgrade kada težite ambicioznom energetskom standardu. |
Odgovornost za komuniciranje i definiranje pogodnosti i mogućnosti obnove. Odgovornost za osiguravanje kvalitete procesa izgradnje. |
|
4 | Građevinski radovi i osiguranje kvalitete | ||
Poznavanje glavnih razlika u gradnji između nZEB-a i konvencionalnih zgrada. Osnovna znanja iz područja planiranje i praćenje projektnih aktivnosti. Znanje o alatima za financiranje i programe potpore. Znanje o procjeni od slučaja do slučaja: alati i instrumenata. Znanje o višestrukim koristima i odgovornosti prema različitim dionicima. Znanje o puštanju u rad / upravljanju objektima / praćenju. |
Praktične vještine u primjeni alata za osiguranje kvalitete. Kognitivne i praktične vještine u čitanju i procjeni povezane dokumentacije. Kognitivne vještine potrebne za interpretirati energetski pregled certifikata. |
Čitati i obrađivati projektne dokumente s određenom odgovornošću i autonomijom. |
|
5 | Ekonomska učinkovitost | ||
Znanje o definiranju isplativosti. Znanje o trenutnim troškovima energije i modelima procjene kretanja cijena energenata. Usporedba troškova ulaganja s troškovima uštede energije, dugoročne koristi. |
Sposobnost razumijevanja rezultata procjene isplativosti. Sposobnost objašnjavanja razlike u nastalim troškovima u odvojenim fazama životnog ciklusa konvencionalnih i nZEB zgrada. |
Odgovornost za razumijevanje i objašnjenje isplativih planova. |
|
6 | Uključivanje dionika - potrebe i podrška korisnika | ||
Znanje o koristima temeljite energetske obnove: energetske i financijske uštede, povećana toplinska udobnost, sanitarni i zdravstveni uvjeti, bolja kvaliteta zraka u zatvorenim prostorima, učinak na ekološke i klimatske promjene, šire gospodarske i socijalne koristi, energetska sigurnost, utjecaj na zapošljavanje i lokalno gospodarstvo. Poznavanje izvora informacija o nZEB-u i DER-u: najbolje prakse. |
Kognitivne i praktične vještine potrebne za utvrđivanje različitih skupina dionika u vrijednosnom lancu DER i njihovih potreba i potražnje. Kognitivne vještine potrebne za objasniti višestruke koristi energetske učinkovitosti različitim ciljnim skupinama u skladu s utvrđenim potrebama, zahtjevima i ograničenjima. Kognitivne vještine potrebne za identificirati i savjetovati o odgovarajućim komunikacijskim kanalima i informacijskim resursima. |
Samoupravljanje u okviru smjernica komunikacije s različitim ciljanim skupinama. Neka odgovornost za pružanje savjetovanja i savjeti za krajnjeg klijenta na nZEB i DER. |