10. Opće vještine vezane uz nZEB u području strojarstva, elektrotehnike i hidroinstalacija
Tema edukacije | Opće vještine vezane uz nZEB u području strojarstva, elektrotehnike i hidroinstalacija |
---|---|
Cilj | |
Ukupan broj sati | 14 |
Minimalna razina EQF za sudionike | 3 |
Potrebno minimalno znanje o: | Radno iskustvo i vještine u području strojarstva, elektrotehnike i hidroinstalacija. |
Ishodi učenja
Broj cjeline | Znanja | Vještine | Odgovornost |
---|---|---|---|
1 | Načela nZEB-a | ||
Poznavanje činjenica, načela, procesa i općih koncepata:
Znanje o mogućnostima integracije tehnologija obnovljive energije u zgrade. |
Praktično znanje o sistemskom pristupu nZEB-u i DER-u te podcjenjivanje važnosti i odnosa između primjene pojedinih mjera. Rješavanje problema odabirom i primjenom osnovnih metoda za poboljšanje energetske učinkovitosti. Mogućnost razlikovanja obnovljivih izvora energije. |
Odgovornost za dovršetak zadaća povezanih s mjerama uštede energije. Autonomija u utvrđivanju odgovarajućih mjera za nZEB. |
|
2 | Zahtjevi u pogledu udobnosti, zdravlja i sigurnosti u zgradama, uključujući kvalitetu zraka u zatvorenom prostoru | ||
Poznavanje činjenica i načela udobnosti u zgradama i zdravi unutarnji prostor, uključujući zrak u zatvorenom prostoru, toplinska udobnost, dnevna svjetlost i rasvjeta, buka, onečišćujuće tvari u zraku u zatvorenim prostorima i preporučene razine prihvatljive kvalitete zraka u zatvorenom prostoru (uključujući kondenzaciju, vlažnost i izgled plijesni, razinu CO2, radon, HOS), kriteriji za toplinsku udobnost i relevantne primjenjive propise i standarde, uključujući prilagodljivu toplinsku udobnost. Kriteriji za udobnost akustičnog unutarnjeg okruženja, uključujući stvaranje buke i vibracija. Poznavanje činjenica i načela ključnih čimbenika koji utječu na kvalitetu zraka u zatvorenom prostoru. Poznavanje općih koncepata i regulacija zgrada u pogledu sigurnosnih zahtjeva u zgradama i obnovi. Opća svijest o važećim propisima koji se odnose na sigurnosna pitanja, uključujući opasne materijale u zgradama. Opća svijest o sučelju/ vezama s različitim profesijama u procesu izgradnje. |
Sposobnost objašnjavanja važnosti udobnosti u zgradi i zdravi unutarnji prostor i klimu. Identificiranje glavnih čimbenika koji utječu na udobnost u zatvorenom prostoru ljeti i zimi. Utvrditi ključne sigurnosne zahtjeve u zgradama i procesu obnove. |
Odgovornost u razmatranju glavnih čimbenika koji utječu na klimu, udobnost i sigurnost u zatvorenom prostoru tijekom izvršavanja zadataka povezanih s nZEB-om. Odgovornost za korištenje odgovarajućih materijala. |
|
3 | Mehanička ventilacija sa sustavom za povrat topline | ||
Znanje o prednostima uključivanja kontroliranog ventilacijskog sustava u nZEB. Znanje o ulozi mehaničke ventilacije u održavanju visokokvalitetnog zraka u zatvorenom prostoru, s posebnim osvrtom na odgovarajuće razine CO2 kao i relativne vlažnosti zraka. Znanje o korištenju MVHR-a u nZEB-u i DER-u u smislu razine buke, potrebe za električnom energijom za ventilatore i utjecaja na smanjenu potražnju za grijanjem i/ili hlađenjem. Znanje o dva najčešća kanalna aranžmana koji se koriste u stambenim ventilacijskim sustavima i utjecaju na njih. Znanje o preferiranim vrstama kanala kako bi se osigurao nesmetan protok zraka i izbjegavanje progiba ili nagiba. Poznavanje ključnih komponenti uravnoteženog ventilacijskog sustava s povratom topline u crtežima i zgradama. |
Kognitivne vještine i praktična znanja za glavne komponente MVHR sustava, uključujući izmjenjivače topline, kanale, opskrbne i ispušne registre. Praktično znanje u pozicioniranju registara opskrbe i ispušnih plinova na takav način da se razmatra udobnost i ponašanje popunjenosti (propuh, buka i postavljanje namještaja ispred izlaza/ulaza). Kognitivne vještine i praktična znanja o važnosti pravilnog usmjeravanja kanala i odgovarajućih utjecaja. Kognitivne vještine i praktična znanja o izolaciji i pravilnom brtvljenju gdje kanali prodiru u zrakonepropusni i izolacijski sloj zgrade. |
Odgovornost za prikladno lociranje jedinice MVHR-a, posebno uzimajući u obzir jednostavnost pristupa. Odgovornost za uporabu odgovarajućih kanalnih materijala. Autonomija i samoupravljanje pri ugradnji pojedinih komponenti MVHR sustava, brtvljenje zraka i izolacija. Odgovornost za održavanje higijene tijekom instalacije. Odgovornost za objašnjenje potrebe i osiguravanje jednostavnog pristupa održavanju MHVR sustava. |
|
4 | Grijanje i hlađenje | ||
Znanje o različitim sustavima grijanja i hlađenja kao što su kotlovi, dizalice topline, mini-split sustavi i distrikt grijanje. Znanje o performansama putem mehaničke ventilacije s povrat topline pomoću "post-grijača" Poznavanje činjenica, načela, procesa i opći koncepti o najučinkovitijim sredstvima proizvodnje DHW-a. Specijalizirana znanja o izolaciji cjevovoda i značajnom utjecaju toga na potrošnju energije. Znanje o potrošnji energije DHW cirkulacijskih pumpi. Znanje o grupiranju prostorija koje koriste DHW kako bi cjevovodi bili kratki što smanjuje gubitke topline. |
Kognitivne vještine i praktična znanja za glavne komponente sustava grijanja i/ili hlađenja te identificiranje različitih vrsta sustava. Kognitivne i praktične vještine za čimbenike koji utječu na pravilno funkcioniranje sustava grijanja i hlađenja i DHW. Kognitivne i praktične vještine potrebne za izvršavanje zadataka u vezi s osiguravanjem kontinuiteta izolacije cjevovoda prema potrebi. |
Odgovornost za identifikaciju i korištenje učinkovitih sredstava za ugradnju sustava grijanja i hlađenja i DHW-a. Autonomija i samoupravljanje za obavljanje zadataka vezanih uz temeljitu i potpunu izolaciju cjevovoda (uključujući sve armature, spojnice, kao i prodor kroz ovojnicu) te optimalno usmjeravanje cijevi i kanala. |
|
Regulacija rasvjete i automatizacije | Regulacija rasvjete i automatizacije | ||
Poznavanje činjenica, načela, procesa i općenito koncepata o sustavu rasvjete niske potrošnje energije i pri korištenju pasivnih infracrvenih senzora (PIR) u automatizaciji rasvjete. Specijalizirana znanja o razlici između ključnih pojmova luksa, lumena i vata. Znanje o rasponu rasvjete dostupne boje (hladno bijela u odnosu na toplo bijela). Poznavanje činjenica, načela, procesa i općenito koncepata o prednostima. Znanje o ključnoj energiji. Namjene kojima bi trebalo upravljati kućnom automatizacijom i regulativama, uključujući DHW i kondicioniranje prostora kao i razina CO2 i vlage. |
Kognitivne vještine i praktična znanja potrebna za obavljanje zadataka vezanih uz uspješnu ugradnju kontrolnih senzora potrebnih za automatizaciju i regulaciju doma. Vještine u identificiranju komponenti sustava automatizacije i regulacije, kao i navođenje lokacije ključnih senzora i isticanje značajki koje reguliraju kognitivne i praktične vještine potrebne za izvršavanje zadataka. |
Odgovornost za dovršetak zadataka vezanih uz ugradnju niskoenergetskih sustava rasvjete, PIR senzora i sustava kućne automatizacije. |
|
6 | OIE i OIE u obnovi zgrada | ||
Znanje o definiranju obnovljive energije i vrstama obnovljivih izvora energije i sustava. Znanje o postojećim HVAC tehnologijama uz korištenje OIE. Znanje o fotonaponskim sustavima. Poznavanje zahtjeva za nacrte građevinske opreme uz korištenje obnovljivih izvora. Znanje o tehnologijama obnovljive energije prikladnima za postizanje nZEB standarda. Znanje o postojećim sustavima kratkoročnog i dugoročnog skladištenja energije. |
Vještine imenovanja i objašnjavanja različitih OIE i sustava pogodnih za nZEB standard. Kognitivne i praktične vještine o čitanju i razumijevanju smjernica i odobrene dokumentacije o sustavima OIE. |
Autonomija u utvrđivanju komponenti OIE o planovima gradnje. Odgovornost za praćenje instalacijske dokumentacije i planova relevantnih za pravilno funkcioniranje sustava OIE. |
|
7 | Zrakonepropusnost | ||
Poznavanje činjenica, načela, procesi i općih koncepata o nužnosti zrakonepropusnosti, kontrola pare i provjetravanja u zgradi i mnoštvu prednosti koje donose. Poznavanje činjenica, načela, procesa i općih koncepata o kritičnoj važnosti. Spajanje zrakonepropusnosti s ventilacijom. Poznavanje činjenica, načela, procesa i općih koncepata na tipičnim slabim točkama u slučaju zrakonepropusnosti, kontroli pare i nepropusnosti vjetra. |
Kognitivne i praktične vještine potrebne za objašnjenje važnosti zrakonepropusnosti, nepropusnosti vjetra i kontrola para u zgradama. Kognitivne i praktične vještine potrebne za identifikaciju zrakonepropusnosti zatvorenog sloja i njegovih sastavnih dijelova u nacrtu i zgradi. Kognitivne i praktične vještine u ispravnoj ugradnji zrakonepropusnih materijala. |
Razumijevanje za formuliranje logičkog postupka/slijeda rada s obzirom na zrakonepropusnost. Odgovornost za ispravnu ugradnju zrakonepropusnog sloja oko komponenata građevinskih sustava koji ometaju ovojnicu zgrade. Odgovornost za korištenje samo prikladnih materijala. |
|
8 | Instrumenti za izgradnju i montažu | ||
Poznavanje orijentacije u standardima, tehničkoj dokumentacija i dokumentaciji za instalacije te popravak građevinskih sustava. Poznavanje dostupnih digitalnih i BIM alata pogodnih za gradnju i montažu na gradilištu i njihovu primjenu (rasporedi, detalji izgradnje, redoslijed i navigacija pojedinih zadataka). Znanje o interdisciplinarnoj komunikacijskoj mreži na gradilištu. |
Identificirati i objasniti softverske alate za pomoć u dizajniranju nZEB-a. Praktične vještine za primjenu softverskih alata za specijalizirane dijelove osmišljavanja energetski učinkovitih projekata. |
Odgovornost za primjenu nacionalno priznatih softverskih alata za specifične projektne zadatke vezane uz energetsku učinkovitost. |