2. Bioklimatski dizajn
Tema edukacije | Bioklimatski dizajn |
---|---|
Cilj | |
Ukupan broj sati | 12 |
Minimalna razina EQF za sudionike | 6 |
Potrebno minimalno znanje o: | Osnovna znanja o građevinskoj fizici, termodinamici, prijenosu topline u zgradama i parametrima. |
Ishodi učenja
Broj cjeline | Znanja | Vještine | Odgovornost |
---|---|---|---|
1 | Klimatska analiza uključujući solarnu geometriju | ||
Znanje o klimatskom stanju i sunčevom zračenju. |
Interpretirati i procijeniti solarne, klimatske uvjete na određenoj lokaciji potrebne za procjenu utjecaja sunčevog zračenja i drugih klimatskih parametara na performanse zgrade. |
Odgovornost za savjet klijenta i osiguravanje dizajna projekta u smislu lokacije i klimatskih uvjeta. |
|
2 | Osnove građevinske fizike | ||
Poznavanje općih koncepata o karakteristikama fizike zgrade, energetskoj ravnoteži. Znanje (specijalizirano, činjenično i teoretsko) prijenosa topline - principi, mehanizmi, toplinska provodljivost, toplinska konvekcija, toplinsko zračenje, prijenos energije faznim promjenama. |
Kognitivne i praktične vještine potrebne za:
|
Odgovornost za pružanje pravilne procjene i izračuna učinkovitosti zgrade i toplinske ravnoteže u zgradama. Odgovornost za donošenje odluka koje doprinose stručnom znanju tijekom projektiranja zgrada koje štede energiju. |
|
3 | Zgrade i performanse (Dizajn za multivarijantno stanje) | ||
Znanje o različitim izvedbama i glavnim karakteristikama i standardima (pasivna kuća, nZEB,
...) Osnovna znanja o udobnosti u zgradama i zdravoj unutarnjoj klimi, uključujući kvalitetu zraka u zatvorenom prostoru, toplinsku udobnost, akustiku, vizualnu udobnost. Znanje o alatima i metodama koji će se koristiti za procjenu učinkovitosti zgrade. |
Kognitivne i praktične vještine potrebne za: Interpretirati i predložiti korake i načela integriranog energetskog dizajna. Sposobnost objašnjavanja važnosti udobnosti u zgradama i zdrave unutarnje klime te opisivanja glavnih kriterija i čimbenika koji utječu na udobnost u zgradama: kriteriji za toplinsku udobnost, razumijevanje stvaranja buke i sadašnji kriteriji za akustičnu udobnost, razumijevanje vizualne udobnosti i sadašnjih kriterija za rasvjetu i odsjaj, kvalitetu zvuka. Mogućnost korištenja alata i uređaja za mjerenje i kontrolu za određivanje parametara kvalitete zraka i udobnosti okruženja. |
Odgovornost za savjetovanje i potporu dionicima u promicanju visokih energetskih i toplinskih standarda. Odgovornost za savjetovanje dionika za usvajanje integriranih načela energetskog dizajna. Odgovornost za najbolje korištenje simulacijskih alata za postizanje visokih standarda i bioklimatskog dizajna. |
|
4 | Principi pasivnog dizajna i rješenja za grijanje, hlađenje i dnevnu rasvjetu | ||
Poznavanje načela pasivnog dizajna i rješenja za grijanje, hlađenje i dnevnu rasvjetu. Poznavanje utjecaja oblika zgrade, orijentacije, mase, toplinskog zoniranja u bioklimatskom dizajnu. Poznavanje rješenja, strategija i optimalnog korištenja pasivnog grijanja, hlađenja, prirodne ventilacije, prirodne rasvjete. |
Kognitivne i praktične vještine potrebne za: Interpretirati i procijeniti važnost pasivnog dizajna u bioklimatskim, solarnim zgradama, nZEB-ovima Interpretirati, vrednovati i primjenjivati načela i rješenja pasivnog dizajna u bioklimatskim, solarnim zgradama, nZEB-ovima Identificirati pasivna rješenja |
Odgovornost za savjet klijenta da odabere najbolje rješenje za pasivna rješenja i prednosti istih. Autonomija i/ili upravljanje i nadzor. u okviru smjernica rada vezanih uz bioklimatski dizajn. |
|
5 | Ovojnica solarne zgrade | ||
Poznavanje općih koncepata ovojnice zgrade i građevinskih elemenata. Poznavanje izravnih pasivnih solarnih sustava u ovojnici zgrade - projektna razmatranja, masa koja akumulira toplinu i prozirni elementi ovojnice zgrade, ograničenje gubitaka topline, sprječavanje pregrijavanja. Poznavanje strategija i tehnologija povezanih s obnovljivim sustavima i njihovom integracijom u fasade zgrada. Poznavanje primjera integracije obnovljive solarne energije. Poznavanje eksperimentalnog i numeričkog pristupa vrednovanju toplinskog ponašanja integriranih sustava u fasadama. |
Kognitivne i praktične vještine potrebne za procjenu prijenosa topline u fasadi zgrade. Kognitivne i praktične vještine potrebne za tumačenje, procjenu i primjenu rješenja za omotnicu solarne zgrade. Kognitivne vještine potrebne za identifikaciju metoda integracije obnovljivih sustava u ovojnice zgrade. Kognitivne vještine potrebne za procjenu eksperimentalne i numeričke procjene ovojnice solarne zgrade. |
Odgovornost za potporu dionicima u odabiru i usvajanju odgovarajućih rješenja za fasadu solarne zgrade. |
|
6 | Gradnja s materijalima niskog utjecaja na okoliš. Značaj sustava certificiranja održivih zgrada. | ||
Znanje o materijalima niskog utjecaja na okoliš i njihovim prednostima. Znanje o važnosti izgradnje sustava certificiranja. Znanje o certifikatima. |
Kognitivne i praktične vještine potrebne za dokazivanje razlike između materijala niskog utjecaja na okoliš i standardnih materijala. Kognitivne i praktične vještine potrebne za analizu i usporedbu najvažnijih čimbenika svakog sustava certificiranja zgrade (uključujući ocjenu koja se daje bioklimatskom dizajnu u sustavima certificiranja). |
Odgovornost za savjete u izboru materijala niskog utjecaja na okoliš. Odgovornost za savjete o sustavu certificiranja zgrade. |
|
7 | Stvarni primjeri, studije slučaja | ||
Znanje o stvarnim primjerima. |